diumenge, 24 de febrer del 2013

Sobre els xumets

Al petit lekker ding li agrada jugar amb els xumets. Li encanta mirar-se'ls, donar-los tombs, mossegar-los, sacsejar-los i posar-se'ls a la boca del revés:



Quan estava embarassada vaig llegir sobre el tema dels xumets i vaig decidir que no li donaria si no era necessari. En resum els pros i contres principals són:

Pros
  • Calmen els nadons
  • Ofereixen una distracció temporal
  • Ajuden als nadons a dormir
  • Ajuden a alleujar les molèsties durant el vol
  • Redueixen el risc de patir la Síndrome de la Mort Sobtada del Lactant (SMSL)
Contres:
  • L’ús precoç del xumet pot interferir amb la lactància materna
  • El teu nadó es pot tornar dependent del xumet 
  • El xumet pot incrementar el risc d’infeccions en l’oïda mitja
  • L’ús prolongat del xumet pot comportar problemes dentals

AQUÍ tota la informació. Però una nit que plorava i plorava, quan el mig-guiri tenia 2 setmanes, després de provar-ho tot perquè callés em vaig enrecordar que per alguna banda tenia jo un xumet que venia en una canastreta. El vaig rentar i li vaig posar a la boca. Va callar i ens vam mirar bocabadats: màgia? No, la succió calma als nadons. Així que em vaig fer fan del xumet.
Amb el temps he descobert que n'hi ha de molts tipus i que també van per talles, per tant, s'han d'anar renovant si no és que els perds abans o el nadó el fa malbé.
Aquest són alguns dels que tinc. 



- Les principals diferències són que n'hi ha de 2 materials: làtex o silicona.



Els de làtex són més tous que els de silicona, per tant, si el nen/a té ja dentetes potser li duraran més de silicona.
- Un altre punt divergent és la forma: anatòmica o plana.






A mi m'agraden tots dos, però cal remarcar que els anatòmics són perfectes per al mig-guiri ja que es poden posar tant cap per amunt com cap per avall.

- El que més em crida l'atenció són els diferents dissenys cuquis: és inevitable triar el xumet per la vista. N'hi ha amb dibuixos simpàtics, amb coloraines i també amb missatges o personalitzats amb el nom del nadó. A més podeu trobar des de xumets ultra-moderns fins a clàssics i vintage. Tot un món de possibilitats per a tots els gustos (i butxaques).

- xumet de Suavinex, els que tenen els dissenys més atractius i originals
- xumet de Nuk amb dibuix simpàtic
- xumet retro de Suavinex
- xumet amb dibuix divertit d'Avent
- xumet amb missatge de bibi

I per últim, un tipus de xumet que vaig descobrir per casualitat. La peculiaritat que té és que és dur com una pedra. Quan el vaig obrir i tocar vaig haver de llegir les instruccions després de cridar Quèsaixòòòòò???



És de la marca Difrax, i expliquen que aquest xumet és especialment dur per a aquells nadons destroyers que roseguen i desfan en un plis tota mena de xuments. Com el mig-guiri encara no té ni una dent, li guardo per si em surt amb pinyos punkys :)


*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...